torsdag 12 januari 2012

Våren!!??

 Ja, jag tycker det känns som vår, för nu har jag fått lite energi igen. Bilderna visar hur det blir när jag försöker sy. Rätt vad det är sitter det en svartkatt ovanpå. Det är en gardinkappa till vardagsrummet som jag håller på med, ett vitt tyg med diskreta blomrankor.
Ifdag regnar det men annars har det varit sol två dagar. I måndags var jag i Göteborg några ärened och gick lite i affärer. Köpte en ny väska att ha till jobbet, den gamla var utsliten, vilket var synd för den var så bra.
Igår städade jag ur ALLA köksskåp. Nu när vi bott här nästan ett år  = 10månader börjar jag känna                                                                                    hur jag vill ha i skåpen. Dessutom slängde jag en del
som jag inte förstår att jag tog med i flytten. Mellan
städningen tog jag en riktigt lång cykeltur.
Nu ska jag iväg och jobba tre nätter, så då blir det inget gjort hemma. Jag brukar ofta bara sitta och sticka eller läsa mellan passen.Vad jag hinner och orkar beror ju på hur mycket det varit att göra under jourtiden.

Inga kommentarer: