söndag 12 februari 2012


Äntligen gick temperaturen över noll. Visserligen blev det som mest 2 - 3 grader, men fullt tillräckligt för att växlarna på min cykel skulle tina upp. Cykelstället ligger så att solen kommer åt ordentligt. Cykeln hade frusit med en låg växel i så det var inte roligt att cykla och dessutom har det varit för kallt. Jag passade på att köpa två blommor till mitt köksfönster nu när risken för att dom skulle frysa på vägen inte var så stor. Mina blommor dör här i lägenheten, vet inte om det beror på mej eller lägenheten.
Stickningen som jag håller på med nu ska bli en långväst till mej. Jag såg en i höstas som var så fin så jag försöker göra en liknande. Färgen är mörkare grå än vad bilden visar. Nu har jag i alla fall stickat upp allt mitt sockgarn, så jag har ett litet förråd färdiga nu. Jag börjar se botten på mitt garnförråd, men bara nästan. Drops Fabel reas denna månad så jag har varit frestad att köpa på mej ett förråd igen. Fabel-garnet ger så sköna sockar tycker jag, det är min favorit när det gäller sockgarn.

1 kommentar:

Siv sa...

Flätor är ju kul att sticka och dessutom blir det snyggt! Har också funderat på en långväst, men har en massa andra idéer också i huvudet. Ska sticka färdigt pippitröjan, som är mitt jobbsticke, och sockorna på magic-loop, innan jag börjar nåt nytt. Tror jag i alla fall....
Tar ett tag att få till det där med krukväxterna i lägenhet. Jag har mest porslinsblommor och orkidéer, de behöver inte så mycket omtanke och pyssel. Lite vatten emellanåt, så överlever de.
Ha de gott!