söndag 5 februari 2012

Vinter till slut!

Vintern kom till slut, även om jag inte är någon vinterfantast. Jag tröstar mej med att naturen nog behöver vinter varje år. Det är verkligen skönt att bo i lägenhet, jag behöver inte bry mej så mycket om det är kallt eller snöar. Jag har ju inte längre än att jag kan gå till jobbet. Dom två vintrarna innan vi fick skotta massor med snö och elda mycket i värmepannan för att hålla värmen. Nu njuter jag av att alltid ha det varmt och alltid varmvatten i kranarna.
Det positiva med kylan är ju att jag får användning av alla mössor, vantar, halsdukar, raggsockar och tjocka tröjor som jag stickat.

1 kommentar:

Siv sa...

Här njuter vi oxå av lägenhetsboende!
Jag gillar vintern, men det behöver ju inte vara 10-15 minusgrader!! Det är ju lagom mycket snö i år i alla fall...
Kram