fredag 28 augusti 2009

Mycket svamp - ingen kamera

I går när jag kom från jobbet efter jouren, tömde jag handarbetskorgen och cyklade till skogen. Jag har ett svampställe som är lätt att komma till och ligger alldeles vid en skogsväg. Det är också lätt att gå om man undantar att granarna växer tätt. Man får ha långärmat på sej för annars ser man ut som man varit i slagsmål med Yatsy. Fast just nu är hon hos sin matte, kommer kanske tillbaka i morgon.
Jag hittade i alla fall mycket svamp. Det som är konstigt är att aldrig varit någon annan som plockat där. Det är alltid mycket bär- och svampplockare i skogarna runt omkring. Det är lika dant med blåbär, att dom går förbi dom som växer närmast.
På tal om handarbetskorgen så har jag bara den korgen, men har en ny mycket större på gång. Det blir bra för nu har jag gjort sista barntröjan jag hade på beställning. Det är den som syns på bilden. Mössan har jag bara stickat extra utan beskrivning och blev ganska bar tycker jag. Nu i höst ska jag sticka sockar, vantar och kanske någon sjal. Kommer att ha flera saker på gång och ta det som jag känner för stunden att göra. Har också börjat på en stickad pläd Jag ska försöka minska på garnlagret och sedan har jag massor av böcker som väntar på att läsas. Jag har också en hel del TV-program inspelade från sommaren som jag håller på att beta av. Det visas ju så många bra deckare under sommaren när jag jobbar så mycket och då har min inspelningsbara digitalbox varit perfekt. Det har varit dock lite problem med bilden under sommaren, men kom på att man får inte ha fönstert öppet när man ser på TV1 och TV2.
Igår eftermiddag var jag också i gårdbutiken här och handlade. Där fanns kantareller till salu. Dom kostade 175 kr kilot, så jag tänkte att värst vad pengar jag burit hem från skogen.

Inga kommentarer: