torsdag 14 januari 2010

Normala tider!
















Ja då har det blivit normala tider igen. Julen är slut. Nu hade jag ju visserligen inte julpyntat så jag har inget sådant att plocka bort. Det kommer jag bara att göra i fortsättningen om barnbarnet kommer på besök. Det är nog bäst, så hon inte tycker att hon har en alltför konstig mormor. Sonen har bott hemma en del dels har han jobbat och dels pluggat. Han har haft rummet uppe och jag har legat nere i vardagsrummets bäddsoffa. Det var när jag bäddatde om uppe som Yatsy kröp in under täcket och lurpassade på mej. Jag tror att hon uppskattat att sonen varit hemma för hon har varit busigare än vanligt.
Den andra bilden visar en löskrage som jag stickat till sonen. Denna är stickad i Raggi sockgarn. Jag har även stickat en till barnbarnet av restgarner men glömde fota den innan jag skickade iväg den. Annars är det just nu bara 2 minusgrader ute, det var länge sedan det var så "varmt".

Inga kommentarer: