söndag 17 januari 2010

Vad är detta för djur?






























Det blev mycket bilder denna gång, men kunde inte låte bli. Stickningen är en kofta i Carolina till mej. Sonen undrade vad jag stickade och svaret var " en kofta till mej som jag inte behöver och sedan ska jag göra en kofta till som jag inte behöver". Men sedan har jag bara sockgarn kvar och det är inte så mycket. Dvs om jag inte räknar med allt garn jag fått av en svägerska, som hon i sin tur köpt från en nedlagd fabrik. Jag var med henne där en gång också och ägaren visade mej stickmaskinerna. Dom såg ju ut som min om man bortser från att dom var elektriska och hade mönsterkort. Han hade en i bruk och stickade fiskartröjor på. Det var intressant att få se dom.

Annars är det min långlediga helg och jag har städat ordentligt både uppe och nere. Yatsy är i sitt esse tills sen eftermiddag, då hon slocknar totalt, se bild. Städning är ju så roligt tycker hon, för då kan hon klättra omkring bland möblerna. Ibland gömmer hon sej , går till anfall när man passerar och man har en katt fastklistrad bak på benet. Jag hittade en del nötter på golvet vid städningen. Nötskålen stod på soffbordet i jul och hon stötte med tassen ur nötter och ned på golvet. Där lekte hon med dom. Matbordet vet hon är förbjudet område men soffbordet har jag missat att lära henne. Jag läste i en kattbok att man skulle skaffa lekgejor så man kunde aktivera innekatten men Yatsy aktiverar verkligen sej själv utan att jag gör något. T.ex om jag sitter och bläddrar i en tidning flyger hon på mej och sätter tänderna i handleden, dock inte hårt, så det är bara lek. Det är inte så konstigt att man undrar ibland vad detta är för djur. Katterna jag minns från min barndom var inte samma djur. Säja vad man vill om Yatsy men hon är underhållande i alla fall.

Inga kommentarer: