måndag 17 maj 2010

Vilda får och vilda svin!!!!!
















---Ja det har vi här nu. Fåren går väl an, dom har inte kommit in i trädgården än, men dom där vildsvinen, dom är 10 stycken. Jag tittade ut genom köksfönstret och fick se två monster, trodde inte att det var sant. Därefter vällde dom ut från skogen alla tio och invaderade trädgården. Vi försökte köra bort dom, men dom gick bara runt tomten och kom tillbaka, se bilden. Dom fann väl inget ätbart så det bar av in i skogen igen. Yatsy hade fullt upp att springa mellan fönstren. Vi har haft dom här runt omkring nu i 2 veckor men jag har inte sett dom förrut.
--- Fåren är mufflonfår och inte rädda dom heller. Det värsta är ju att vi har en hårdtrafikerad väg här och det är väl inte frågan om, utan när det händer en olycka.
Yatsy har inte, som tur är verkat intresserad av att gå ut längre. Däremot vill hon gärna vara på utevinden. Det luktar väl möss där, fast det var längesedan vi hade någon påhälsning där. Även om hon är inne har hon levt lite farligt. Hon har börjat sova på min svarta datastol. En svart katt på en svart stol syns inte. Nu har jag satt mej på henne två gånger, så nu jag får lära mej att se mej för. Efteråt sitter hon på golvet och stirrar anklagande på mej.

1 kommentar:

Anette sa...

Ha ha.... Stackars Yatzy!