torsdag 24 juni 2010

Den första musen!

Yatsy fångade sin första mus idag. Ja nu var det bara en liten näbbmus men det hade jag gärna varit utan ändå. Hon fick gå ut i förmiddags och efter en stund kom hon rusande och jag ser att hon har något i munnen. Bara det inte är en mus tänker jag, men visst det är något med svans. Hon springer förbi mej och uppför trappan. Där sitter gubben vid dator så jag skriker: "Stäng dörren till mitt rum och ta ifrån henne musen". Den levde fortfarande, så den sprang in och gömde dej i en matta som låg hoprulllad under ett skåp. Det tog en stund men ur kom den. Jag med min fobi för råttor, möss och sorkar klarar inte sånt här. När jag var barn blev jag skrämd av en stor råtta som sprang på mej. Innan dess var det inga problem. För min del får Yatsy gärna fortsätta och jaga skator, hönor och flugor. Hönorna är lite svåra för dom flyttar fortfarande inte på sej när hon kommer utan kacklar bara högljutt.
Nyss har jag tittat på ett filmklipp från Corren där mitt barnbarn tillsammans med sin pappa dansar kring midsommarstången. Det var filmat när dom besökte öppna förskolan idag.
Mitt midsommarfirande blir mest på jobbet, börjar visserligen inte förrän kl 18 i morgon, men sedan är det alla tre nätterna. Efter det har jag ett tre-nätterspass kvar innan jag går på semester den 4 juli. Tills dess skulle jag vilja komma på någon rolig stickning, jag har kasserat tre tröjor nu, så lite ny plats finns det.

1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Jag gillar inte heller möss! Trevlig semester då den kommer.
kram