söndag 6 juni 2010

Mina klenoder.

















Ja då menar jag bild 1 och inte bilden med en trötta katten. Överst på bilden är det strumpstickor nr 1,5 och det undre är en måttsticka att mäta stickor och virkkrokar med. Vänder man på det finns det text där också och andra beteckningar på måtten. Det minsta hålet är 0,75 mm och det största 10 mm. Stickmåttet har tillhört min farmor och strumpstickorna tror jag har varit min mormors. Med tanke på att jag själv nu är mormor så är dom gamla. Måttet använder jag ofta, men jag har inte stickat på dom tunna stickorna än, men det ska bli. Frågan är bara vilket garn som passar.
Denna vecka har varit helt perfekt när det gäller väder, lagom varmt och jag har kunnat njuta av det. Jag börjar lära mej att göra "ingenting". Stickat lite har jag gjort och fått färdigt barnsockarna och ett par stora raggsockar.
Yatsy har också haft en fin vecka. Hon får vara ute en del . Hon kommer in när hon ska äta eller gå på "toaletten". Det kan hon inte göra ute tydligen, men samtidigt är det bra för då kommer hon ju in lite då och då. Tyvärr har det kommit en ny katt här ibland och dom har kommit i slagsmål två gånger. Nu har det inte blivit så mycket av det för vi har ju funnits i närheten och stoppat det. "Våran" utekatt har det aldrig hänt något med. Hon kommer fram på trappan när hon vill ha mat och däremellan ser vi henne inte. På bilden ligger hon på sin filt som hon hade som kattunge. Jag har lagt den på kistan som står här jämte datorn.

Inga kommentarer: