söndag 13 juni 2010

Och här tog det slut.....
















Jag skulle sticka mej ett par sockar av restgarn. Har ju tidigare gjort en kofta i detta, Drops Fabel. Jag vägde noga innan och kom fram till att det skulle räcka om jag inte gjorde för långa skaft, men icke. Jag har andra färger att sticka klart med, men det ser ju inte så roligt ut.
Den andra bilden visar bröd som jag bakade tidigare i veckan. Detta är vanligt bröd till mej. Bullarna längst fram är med grahamsmjöl, vetekross, rågkross och russin. Dom andra är av Kungörnens mix "Ciabatta" och så har jag tillsatt solrosfrön som lite tuggmotstånd. Jag gör dubbel satts så det blir lite mer av det.
Nu är jag ledig söndag och måndag. Idag har jag haft en riktig arbetsdag, städat lite inne och gjort en hel del i trädgården. Jag har klippt lite gräs, rensat ogräs, bundit upp tomatplantor, lagt blått nät över jordgubbarna och skördat spenat. Spenaten förvällde jag och frös i hela blad, det var inte så mycket.
Jag har ändå suttit en bra stund på altanen, druckit kaffe, ätit körsbärspaj, stickat och löst korsord. Jag hittade en påse körsbär i frysen från förra sommaren. Det har varit bra väder, lite sol och lagom varmt. Yatsy har fått springa ut och in som hon velat. Hon försökte fånga duvor. Förts smög hon fram, det gick inte. Nästa gång sprang hon i full fart rakt mot dom, men det gick inte heller.
Nu ikväll har jag varit ute och gått med mina nya stavar. Jag har gått väldigt mycket stavgång, men har använt mina gamla skidstavar som jag kortat till rätt längd. Det känns som stavgång passar mej bra, jag går mycket stabilare och får inte ont i höfter eller rygg efteråt. Dom nya stavarna går att fälla ihop och tanken är att jag kan ta med dom lättare.

1 kommentar:

Helena sa...

Du får nog ta det garnet du har och sticka färdigt. Väldigt fint mönster, men det är klart att det är förargligt att garnet tog slut. Oj, så mycket bullar du har bakat. Det är bra att ha i frysen.