söndag 20 juni 2010

En fin vecka.

















Det har varit en riktigt fin vecka, lagom varmt i mitt tycke. Visserligen jobbar jag mycket nu, tre nätter i rad och ibland bara ledig två däremellan. Jag klagar inte, det är frivilligt och så blir det en bra lön sedan. Mellan passen brukar jag lata mej om jag känner för det, bestämmer aldrig något innan. Denna vecka har jag suttit mycket på altanen och stickat, det är strumpor till en svägerska som fortfarande gäller. Hon vill ha dom med långa skaft. Jag fick en sticktidning i veckan, Kreativ Stickning, som kommer fyra gånger om året. Den har alltid ett tema och i denna var det mönster till barn 0 - 4 år. Det var många både roliga och fina modeller. Det sämsta är att vill man sticka med samma garn, får man skicka efter deras. Jag gör inte det utan har alltid köpt något annat passande garn i våran garnaffär. Nu har den bytt ägare och jag har inte handlat där sedan dess. Av den förra ägaren fick jag alltid så bra råd om vilket garn som passade i stället, men det kommer nog att bli bra nu också.
Samtidigt som jag suttit på altanen har Yatsy varit ute. Det är så lätt att få in henne igen. Jag bara tar och skakar lite på lådan med hennes torrfoder. Då kommer hon direkt och ställer sej och stirrar argt på mej. Hon har alltid torrfoder stående i en skål för hon äter bara så mycket hon behöver. På bilden har hon klättrat upp en bit i ett äppelträd, det har jag inte sett henne göra förut.

Inga kommentarer: