tisdag 23 november 2010

Ledig dag.





Jag har jobbat tre nätter och en dagtur så nu kändes det bra med en ledig dag. Det var två extraturer och dom pengarna kommer lagom till jul. Dessutom jobbar jag gärna extra vid denna tiden på året. Jag mår inte bra nu men när jag kommer till jobbet kan jag koppla bort världen utanför och allt känns mycket bättre. Det är väl bara att acceptera att man är som man är och försöka härda ut till Nyår då allt brukar vända. På bilden syns en raggsocka som jag håller på med och Yatsy som alltid ligger jämte och sover. Det är så vi fördriver många av kvällarna, när jag är ledig.
Idag på förmiddagen ville hon ut. Jag öppnade dörren men hon blev stående och stirrade på all snö.Hon tycker inte om att bli våt om fötterna.så det fick allt vara att gå ut. Själv passade jag på att baka lite bröd på förmiddagen och på eftermiddagen gjorde jag några ärenden i stan.

2 kommentarer:

Anette sa...

Hej! Hur har ni gjort med den andra katten?

Eva Hudin sa...

Det är en befrielse när det vänder. För mig brukar det vända åt fel håll i slutet av januari, och jag blir lika överraskad var gång, det är väl nån sorts förträngningsmekanism som slår på. Min ena katt vägrar gå ut så här års medan den andra uträttar sina behov ute så fort det någonsin går.