onsdag 1 december 2010

Jag hatar snö....

Åter en bild på en sovande katt. Det är så här jag skulle vilja tillbringa tiden just nu. Jag hatar snö, kyla och alla adventsljusstakar, jag blir så stressad av det. Det är för mycket av allt detta nu, lite snö och någon ljusstake går väl ann. Kudden som Yatsy har som favorit att sova på  har jag sytt själv. Den är fylld med plastkulor från en gammal sittkudde och jag har den när jag ligger och läser.
Jag har gjort ett 3-nätterspass igen och det är bra för då kopplar jag bort allt utanför och bara är på jobbet.Mellan dom två sista var jag inte hemma för jag var på en begravning på eftermiddagen och gick direkt från jourrummet. Det var en del att göra under jouren innan, så jag gick bara tillbaka till jobbet igen och sov en stund till . När jag kom hem idag kändes det som  Yatsy nog hade saknat mej lite. Hon hoppade upp i mitt knä och lät sej klappas länge, annars brukar det sluta med att hon ska börja bita mej, om jag inte ser upp och så är slagsmålet igång.Hon gillar inte kylan och snön heller. Hon ställer sej varje dag vid dörren och jamar och så öppnar man.Då står hon på tröskel en lång stund som om hon först nu kom ihåg att det var så det ser ut och sedan går hon försiktigt ut. Efter högst fem minuter jamar hon och ska in igen.
På stickfronten är det inget nytt utan jag stickar raggsockar till min svägerska. Hon säljer dom på julmarknader. Alla tror väl på en kall vinter, för det har varit stor åtgång på dom. Pengarna jag får lägger jag undan i en reskassa. Det blir ju inga stora summor, så det gäller ju att man tycker det är roligt att sticka också.
Nästa vecka ska jag få titta på en lägenhet i stan som jag hoppas dels är bra och dels att vi får. Jag har massor med köpoäng i alla fall och läget känns väldigt bra.

1 kommentar:

Siv sa...

Håller tummarna att lägenheten blir er och att den blir bra! Vi hade mer än flax när vi fick vår. Det var en "bostad direkt" och då är det först till kvarn som gäller, och att man kan ta den direkt. Det är lite surt att betala "dubbelt", men det får väl svida. Lägenheten är perfekt till oss. Nu ska vi bara bli av med huset oxå....
Strumpor ja,...har börjat på ett par vanliga. Har inget minne av att jag stickat sånt innan. Men strumpstickor hade jag hemma! Kanske är det vantar jag stickat med dem?
Har ni jour på nätterna? Vi har arbetstid och vi är två BMA varje natt. Vi har thoraxklinik med operationer, som ofta håller oss sysselsatta.
Kunde vara kul att pratas vid. Känner du för det skicka ett mejl (adress finns på min blogg) med telnr. så kan jag ringa upp.
Ha de gott.