söndag 7 augusti 2011

Då har jag avverkat en veckas semester. Jag har hunnit med en hel del. Jag läste någon gång, att den som jobbar natt behöver mer sömn än den som jobbar dag. Det märker jag nu när jag har semester, jag klarar mej med mindre sömn, men känner mej ändå utvilad. Dessutom lägger jag mej tidigare så det blir mycket längre dagar och andra sidan blir det ju inte några långa stickkvällar. Jag vill absolut inte byta och jobba dag igen, trots det.
Nu när jag varit lite längre dagar ute i stugan har Yatsy fått följa med, även om hon bara  fått vara inne än så länge.Längre fram kanske hon får gå ut lite. Huset ligger ju inte vid någon väg och inga nära grannar med katter heller. Här i stan är det massor med lösa katter och slagsmål med jämna mellanrum, så här får hon absolut inte komma ut.
Idag har jag målat i verandan. Tapeterna där var visserligen hela och fina, men så ojämnt blekta av solen. Jag har målat i en svagt grön färg och det ser bra ut, men jag ska stryka en andra gång i morgon. När jag ändå håller på, är det bäst att göra det ordentligt.

1 kommentar:

Helgi sa...

Hej!

Skulle du vilja skriva om målningen av verandan på ett byggforum för en liten morot?

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi