fredag 19 augusti 2011

Slödag!

Idag har vi alla tre, Yatsy, gubben och jag haft en riktig "slödag". Yatsy har väl varit värst, hon har bara varierat mellan olika sovplatser. Vi var igång hela dagen igår alla tre så det var nästan skönt med en regndag idag. Förutom stickat har jag bakat lite grovt bröd till mej och en kladdkaka som inte blev kladdig, utan riktigt torr och smulig.Nu ligger den i frysen så får jag se vad det ska bli av den.Vid sådana här tillfällen saknar jag verkligen våran hund Bellman. Han fick äta upp alla mina misslyckade bakverk, vare sej han ville eller inte och sedan kunde man bara glömma det.
Igår var vi ute i stugan hela dagen. Yatsy vågar sej ut nu, hon har insett att hästarna inte är farliga där dom går. Jag låg på alla fyra och  rensade den gamla grusgången vid huset. Vi tänkte lägga på nytt grus där, men ville ha bort allt gräs först. Nu visade det sej att under mossan och gräset fanns det massor av grus kvar, så där behöver vi nog inte lägga på något nytt. Jag har ju grävt bort alla rabatter runt huset så gruset som vi köpt kommer att gå åt ändå.

Inga kommentarer: