torsdag 4 augusti 2011

Svampdag.

I eftermiddag har jag varit ute och plockat svamp i mina "gamla" skogar. Jag tog bilen ut till där vi bodde tidigare, ställde den nere vid Brukshundklubben och gick upp. Jag passerade "vårat" hus och kände inte ens något vemod när jag såg det. Jag hittade en del svamp och framför allt var den fin. Det var lite varmt, men det ska ju regna flera dagar nu om prognosen stämmer.
Jag började min semester i söndags efter två arbetsnätter. Dom två sista nätterna var jag så trött att jag hade svårt att hålla mej vaken dom sista timmarna innan jouren började. På söndag eftermiddag åkte jag till Linköping för att hälsa på barnbarnet med familj. Denna gång gick resan bra utan störningar. Jag åkte tåg, Västtrafik, sträckan Alingsås - Jönköping och buss, Bus4you, mellan Jönköping - Linköping både hem och dit. Bus4You kan jag verkligen rekommendera, bekväma säten och inte så trångt som på Swebuss Express som också trafikerar samma sträcka. Nackdelen är att du måste beställa innan för att vara säker på plats. I Linköping var det soligt och fint alla tre dagar jag var där, åkte hem i onsdags. Innan bussen gick besökte jag stans alla garnaffärer (tror jag) men klarade mej från att köpa även om det satt långt inne i en affär. En av dom ligger nere i en källare i centrum och där finns så mycket roligt garn. Som stickning på resan började jag på ett pannband till mej efter ett mönster i Drops, men glömde kvar det i Linköping. Jag tänkte ha det under cykelhjälmen till hösten, så det ska nog bli färdigt ändå. Det är konstigt att man alltid glömmer kvar något.
Idag har jag förutom plockat svamp, klippt bort massor av vissna blommor på balkongdjungeln så nu ser den bra ut igen. "Blomman för dagen" har börjat blomma för fullt och det var dessutom två färger, både blå och röd.

Inga kommentarer: