onsdag 24 augusti 2011

Höjden av lycka..

Ja, det måste det ju vara för en katt, att sitta på trappan till ett hus på landet med dörren öppen, så det bara är att gå in och ut. Här sitter Yatsy på verandatrappan. Bilden är tagen en dag i veckan när vi var där ute hela dagen och vädret var bra. Nu vet hon när vi börjar att plocka ihop, för att åka hem, då gömmer hon sej under sängarna.
Vi fick besök hit ut av min stickande svägeska. Jag hade stickat en röd långkofta till henne, en lika dan som jag gjort till mej i våras, så jag tog inget foto av den. Nu har jag också stickat färdigt ett pannband i  Fame, att ha under cykelhjälmen. Jag fryser så lätt om öronen när jag cyklar. Nu är det stora problemet vad jag ska sticka, gott om garn har jag . Om inte annat får det väl bli sockar. Jag har både Regia och Fabel sockgarn liggandes. Annars har jag också flera pocketböcker som väntar på att läsas. Igår började jag läsa en, Kathryn Stocketts "Niceville". Den verkar mycket bra. Den handlar om 60-talet och Södern i USA.
Nu har jag tre dagar kvar på semestern, jag börjar jobba på lördag. Som vanligt har jag inte fått gjort allt jag ville, men trots allt det som var viktigt, så jag är nöjd ändå. Det är lite sent att ha semester i Augusti och särkilt i år, för det känns att hösten är här och att jag missade sommaren.

1 kommentar:

Siv sa...

Visst blev det höst med en rasande fart! Men nu hoppas jag på att september blir en vacker höstmånad. Då kan man vara i skogen och plocka svamp. I oktober gäller det att se upp för all jakt!
Skönt för kissekatten att du har stugan, så hon kan få komma ut lite.
Njut av dina sista lediga dagar, innan vardagen tar vid!