lördag 13 augusti 2011

Stugliv!

 Yatsy och jag har haft tre fina dagar ute i stugan, men vi har inte sovit över, utan åkt in till stan på kvällen. Det är rörigt där ute, så det är skönt att komma hem till en bekväm lägenhet på kvällen. Min veranda är målad och klar, så där har jag tillbringat mycket tid med att sticka och lyssna på talbok. Den är liten och enkel, men min lilla oas. Jag har köpt en rottingstol på IKEA och den fungerar mycket bra att sitta och sticka i. På vinden hittade jag ett bord i rotting med två glasskivor som blev perfekt där.
Jag har jobbat en del också bl a klippt gräset två gånger innan det blev bra. Det är så det går när man låter det växa för långt.  Yatsy har fått vara ute nu också. Jag var lite orolig för att hon skulle gå iväg, men det hade jag inte behövt vara. Första dagen gick hon som längst 3-4 meter från huset. Andra dagen var det hästar i hagen som gränsar till tomten och då gick hon som längst en meter från trappen och det var lika dant idag.


Inga kommentarer: