lördag 17 mars 2012

1-års-jubilelum


Idag är det exakt ett år sedan vårat flyttlass gick från landet in till lägenhet. Vi tillträdde ju 1 mars men möblerna flyttades inte förrän 17 mars. Omställningen gick mycket bättre än väntat för oss bägge två Det enda jag saknar är i så fall trädgården, men med min numera onda rygg, hade jag inte orkat med den på samma sätt. Jag får nöja mej med att odla på min balkong och som syns på bilderna har jag förberett mej. Jag har köpt två hyllor från IKEA i galvaniserat plåt för 99 kr/styck. Dom tål ju att stå ute och har bra avstånd mellan hyllorna.Dom står på den kortsida där det är mest sol, balkongen ligger i öster.Ute i stugan nöjer jag mej med hallon, vinbär och ev björnbär. Vi satte en planta förra våren, men vet inte hur mycket den växt. Det är mycket vilda djur där som gärna kommer in i trädgården och äter, så grönsaksodlig är helt bortkastat, även om jag orkat.
Den andra bilden visar min och Yatsys hörna av balkongen. Jag köpte ju ett  "aktivtetsträd" som inte föll i smaken.  Nu när jag skruvat isär det så det blev ett högt klösträd och en koja på balkongen blev det godkänt.
Hon både ligger i kojan och sitter ovanpå och spanar på områdets alla utekatter.

Inga kommentarer: