lördag 31 mars 2012

Stugdagar!

Nu har vi varit ute i stugan två dagar, men inte sovit över. Det gjorde dock Yatsy. När jag skulle fånga in henne igår, sprang hon upp på vinden. Tyvärr var inte dörren dit stängd, för då hade jag lätt tagit henne. Nu gick det inte för hon gömde sej och kom inte fram. Jag satte ut "toalettlådan", mat och vatten, så fick hon klara sej. Idag när jag kom ut väntade jag mej att bli mött av henne, men inte då. Jag var uppe på vinden tre gånger och lockade på henne men ingen kom och tänkte att nu har något hänt. Sedan skickade jag upp gubben och då kom hon fram och sträckte på sej, som om hon sovit riktigt gott.
Vi har jobbat hårt dom två dagarna. Gubben har lagat vägen efter tjällossningen och jag har burit ris och ved. Vi har fått ved och den gick inte att köra bort till vedboden i vintras. Vi städade lite inne också så det blev lite trivsammare. Det sämsta med att jobba så där mycket är att man gärna vill ha rast då och då, så det blir för mycket kaffe, som sedan känns i magen.
Nu ska jag jobba söndag-måndag natt och sedan tre nätter till påsk, så det får väl bli balkongen om det blir bra väder.

Inga kommentarer: