onsdag 14 mars 2012

Jag har äntligen fått fotat min gråa väst, även om bilden inte är riktigt stämmer.Den ser smal ut men går att töja ut väldigt mycket på bredden. Den har varit klar ett tag och ligger nu och värmer garderobshyllan.  Nu håller jag på med barnbarnets 3-års-present. Hon fyller inte förrän till sommaren, så jag är tidigt ute. Hon var här i helgen och låg över ensam, när hennes föräldrar var i Göteborg och bodde på hotell. Jag passade på att fråga henne om hon ville ha en sådan tröja, bakstycket var klart och den fick godkänt. Jag ville se lite  hur den var i storlek, den är tänkt som en sommartröja.
Det var första gången hon sov borta ensam, jag har ju varit hemma hos dom och passat henne över natten ett par gånger förut. Hon sov hela natten utan att vakna, men jag som låg jämte var det lite sämre för. Jag är ju inte van vid någon som ligger och sprattlar hela tiden. Jag sov en timma efter att dom åkt och sedan var jag pigg och redo för ett nattpass.

Inga kommentarer: