söndag 4 mars 2012

Lite plats!

Som synes har jag i alla fall fått ett litet hål i mitt garnförråd. I denna kista har jag förutom stickor, knappar och dragkedjor, det garn som jag har lite planer till. Det finns mer garn i källaren. I korgen till vänster ligger det som jag håller på med nu. Den grå västen börjar bli klar. Jag har kanterna kvar och dom är inte så roliga att göra, men och andra sidan är den ju klar sedan.
Jag har en ledig helg nu. I fredags, efter att jag sovit, var vi i Göteborg och kollade in sonens nya boende. Han har bytt studentlägenhet, om man nu kan kalla 18 kvadrat för en lägenhet. Den var i alla fall fin och välplanerad, så han hade fått in dom möblerna han behövde. Vi träffades på IKEA. Han skulle köpa lådor att ha under sängen och jag en hylla till balkongen. Jag blev nöjd med min hylla, den är i galvaniserad plåt, så den kan stå ute. Jag ska ha mina odlingar på den, den har bra avstånd mellan hyllorna, så det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: