måndag 6 juli 2009




















Idag var jag ledig och nu går det att andas igen, det regnade. Det kom några riktigt kraftiga skurar i förmiddags. Jag hade ytterdörren uppe och Yatsy satt och tittade helt förundrat ut. Innekatten höll på att bli en utekatt idag. Värmen sitter ju fortfarande kvar i huset så jag hade flera fönster uppe, men det i köket glömde jag sätta upp nätet för. Gubben fann henne där utanför. Nyfikenheten hade tagit överhand men väl ute visste hon tydligen inte vart hon skulle ta vägen. Det var ju tur att det inte var ett fönster på andar våning. Hon är ju så nyfiken, idag när jag gjorde rent toalettstolen satt hon på ringen och verkade fundera på att hoppa ned. Det får inte finnas någon vrå hon inte undersökt. Ja, det kommer allt att bli en stor saknad när hon flyttar till matte i slutet av juli. Vad ska vi då bekymra oss om.
Jag hade tänkt baka vanligt bröd idag och glutenfritt i morgon, men så bestämde vi att åka till Borås i morgon. Jag ska köpa en ny CD-spelar på Netonnet. Det blev vanligt på förmiddagen och glutenfritt på eftermiddagen.
På eftermiddagen ringde sonen, han var påväg hem från jobbet och kände att han inte orkade hela vägen hem utan kom hit och sov och åt middag först.Han fick med nybakat bröd också. Det är ju tur att mamma finns.
På kvällen såg jag på en Italiensk deckare och stickade samtidigt på dessa små sockar som jag skrev om sist. Mössan är klar men ligger på tork efter tvätt så det får bli ett senare foto. Vågar inte annat än tvätta , det har säkert kommit något katthår på. Nu har jag fått se mitt lilla barnbarn på film också förutom kort. Det är fantastiskt med all teknik, och man ska ju utnyttja den.

Inga kommentarer: