fredag 3 juli 2009

Vinter snart !!!!


Ja i alla fall om man får tro Ellos. Idag fick jag deras höst och vinterkatalog. Det var bara en blus jag tyckte om men jag har redan två som ser nästan lika dana ut så en tredje får väl vara. Det var dock mycket stickat. Det gav inspiration till att sticka om man justerade dom lite. För det mesta är det alltid någon detalj man inte gillar.
Jag fick Allers av min syster och där fanns mönster till en snygg tunika som jag nog kan tänka mej att göra, garn har jag ju i massor.Får se när alla andra project är klara.
Jag stickar just nu en babyhätta och sockar till det lilla barnbarnet. Jag hade just det garnet som det skulle vara, Drops Fabel, i en varm rödmelerad färg så jag kan sticka helt efter mönster. Jag hade bestämt sedan länge att om det blev en tjej skulle jag sticka den, annars hade det blivit sockar till mej.
Bilden visar en pion som jag tog med mej hem från dottern, hela plantan alltså. Det såg inte ut att slå ut några blommor men till slut blev det en. Det var väl inte bästa tid att flytta den när det var knoppar.

Inga kommentarer: