torsdag 23 juli 2009

"Snuttefiltar och tröja


Ja det var ett tag sen jag skrev sist. Det har mest berott på att datorn varit mycket upptagen. jag har fått vara nöjd med att kunna kolla mejlen ibland. Sonen bor hemma för tillfället för att slippa så långa resor till sommarjobbet. Han har en bärbar med sej, men dom stora spelen ryms ju inte där.
Jag har i alla fall virkat två små "snuttefiltar" till barnbarnet. Jag har använt Drops Muskat soft som jag tidigare virkat en filt i. Det mörkblå är en tröja med dragkedja till en snart två år gammal kille. Jag stickar både fram och bakstycke på en gång och ska sedan dela arbetet vid ärmen. Foto när den är färdig kommer. Den har fickor och ribbstickat ok, en riktig pojktröja. Garnet är en blandning av ull och akryl.
Mina två lediga dagar har gått åt till matlagning och städning. Jag ska åka bort några dagar nästa vecka och jag tror ju inte att gubben och sonen klarar sej om jag inte fryser in lite matlådor. Sonen flyttade ju hemmifrån för några år sedan, men när han kommer hem igen är han barn på nytt. Jag träffade en av hans kompisar som sommarjobbar på lasarettet och jo, han hade samma fulla service hemma också. Jag plockade lite blåbär och hallon i tisdags och gjorde pajer av. Då var det bra med en till hemma för jag äter alldeles för mycket av dom annars, det är ju så gott.

Inga kommentarer: