torsdag 2 juli 2009

Lugn dag


Igår var jag helledig. Det är inte så många sådana dagar resten av sommaren, men jag är ju alltid lediga mitt på dagen och lönen blir ju bra. På förmiddagen löste jag och Yatsy korsord, prenumererar just nu på en veckotidning som har ett så roligt korsord. Det har alltid ett tema. denna vecka var det "björn".
På eftermiddagen ville plötsligt Yatsy gå ut Det har inte hänt tidigare att hon så tydligt visat det. Väl ute traskade hon på bra, gick halvvägs in till våra grannar, innan jag vände på henne. Det är roligare att gå ut när hon rör på sej lite mer. Jag låter henne alltid gå som hon vill och jag bara följer efter
Sent på eftermiddagen fick jag ett ryck och cyklade in till stan och köpte påsförslutare på ÖB och ost på LIDL. Det låter ju inte klokt, det var bara för att ha ett mål med cyklandet. Det känndes väldigt lätt och bra, klarade den stora backen både dit och hem. Det gäller att hålla igång så att skelettet förblir starkt. En arbetskamrat hade brutit handleden när hon skulle starta gräsklipparen och hon är 5 år yngre än mej.

Inga kommentarer: