onsdag 8 juli 2009

Mössa


Ja då var den lilla mössan klar för fotografering. Den blev väl ganska bra efter att jag format till den.
Garnet räcker också till två par små sockar. Dom stickas i resår även ut på fotens översida så dom ser väldigt nätta ut, men går att töja mycket. Små barnfötter kan ju vara ganska knubbiga.
Igår var vi i Borås och jag fick köpt min nya CD-spelare. Den har även USB-uttag så nu kan jag spela över musik till min Mp3-spelare direkt och behöver inte gå via datorn.
När vi kom hem plockade jag 4,5 kg gula hallon. Dom är inte så stora men nu när det regnat en del ska nog resten bli finare. Jag har dåligt med plats i frysen så idag har jag kokat saft av dom. För att vara så mycket bär blev det inte mycket saft, 3 liter. Jag skulle vilja hinna plocka lite blåbär också så jag kan koka Drottningsylt, men här finns vita, röda och svarta vinbär som snart mognar och sedan björnbär så egentligen räcker det ändå. Jag måste lära mej att begränsa mej något. I måndags höll jag på hela dagen och jobbade här hemma. På natten fick jag stappla upp och ta värktabletter och det var segt att röra sej hela dagen. Hallon går ju att stå upprätt att plocka och vinbär går att sitta på en pall. men det är bättre att jag stickar av allt mitt garn och läser alla mina böcker. Det finns mycket av båda sorterna. Jag väntar dessutom på fyra böcker jag beställt på Bokus. Jag tycker dom har billigast böcker och du kan få dom fraktfritt om du inte har så bråttom med beställningen.
Nu ska jag jobba två nätter så nu får jag vila upp mej . Det är kanske tur att jag jobbar så mycket extra på sommaren.

3 kommentarer:

Åsa sa...

En sån trevlig blogg du har!

Hälsningar
Åsa

Eva S sa...

Hej!
Hittade hit via Stickamera. Har kikat lite både här och där. Kan mycket väl hända att jag tittar in igen.
Må gott
http://www.eva.sundstrom.st

The Willow Fairy sa...

Hittade också dig via stickamera. Vilken underbar kisse, helt svart och går snällt i koppel förstår jag. Mössan var också väldigt söt. Vad är det för mönster?