söndag 25 juli 2010

Äntligen!!!

Äntligen har jag kommit igång med lite stickning. Det ska bli en långkofta till mej. Modellen är något insvängd. Jag har stickat en massa provbitar först. Garnet är nystat av fyra tunna trådar och jag hade ingen aning om vare sej stickor eller stickfasthet. Det blev bra med stickor 4,5 mm och stämmer då bra med ett mönster jag hade. När jag skulle fotografera kom den lilla linslusen fram.
Idag har det regnat hela dagen, så vi bestämde oss för att åka till Jula i Göteborg och köpa ny gräsklippare. Gubben hade sett på nätet att dom hade en bra klippare till bra pris. Väl där var den slut, och dom visste inte om dom fick hem någon mer i år. Därefter åkte vi till köpcentrumet "Allum" som ligger jämte. Fikade och tittade i affärer. Väl tillbaka i Alingsås åkte vi till "Jordnära" som ju har det mesta. Dom hade den gräsklipparen och till samma pris, men dom skulle just stänga, så vi får åka tillbaka i morgon och köpa den. Det här med gräsklippare är en följetong här, vi har varit på väg att köpa länge. Den vi har nu klipper visserligen bra och är stark, men den är inte självgående längre, utan så tung att köra. Fast man får ju bra motion av att köra den.
Nu har jag bara semester i morgon måndag också, börjar på tisdag natt. Gubben trodde att jag började idag söndag, för det stod så i min almanacka i köket. Jag blev alldeles förskräckt och ringde jobbet för att kolla, men det var felskrivet här hemma. Får väl titta på schemat på jobbet om den söndagen ska vara någon annan stans. Det vore pinsamt att missa ett arbetspass.

1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Du har det bra verkar det som. Visst är det roligt att sätta igång med stickandet igen. Det var en vacker röd färg du valt. Kissen är alltid med här också. Jag vaktar också dotterns katt en vecka, så jag far emellan, men det går bra.Det är en utekatt och jag har eninnekatt.
Det börjar klia i fingarna påmig att sticka. Har förlagt en påbörjad socka och ska leta.
kramar