tisdag 13 juli 2010

Strumpor i massor!!!
















Jag har stickat strumpor på beställning till en svägerska, men nu är det klart. Samtidigt som jag stickat har jag lyssnat på talböcker. Nu får det vara bra med strumpor och sockar för en tid, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra i stället, kanske en långkofta till mej. Även om jag har massor av böcker att läsa vill jag ha någon stickning på gång.
Igår fick Yatsy sin livs chock. Hundarna skällde så jag gick ut för att få tyst på dom. På väg in tittade jag efter Yatsy, som var ute. Hon sitter för det mesta i bakom huset och spanar på skogsmöss. Jag stod och tittade och plötsligt hoppade hon ut ur en buske och tittade in i skogen. När jag kollar lite noggrannare ser jag att det går ett vildsvin precis där hon hade varit. När Yatsy fick syn på det sprang hon först och satte sej under bilen och sedan till mej. Hon var rädd men samtidigt väldigt nyfiken, kollade hela tiden att hon hade flyktväg. Det kom även fram en liten griskulting. Dom gick på vändplanen bakom huset en stund och försvann sedan till skogen, oss tog dom ingen notis om. När vi kom in sprang Yatsy och gömde sej längst in under min säng, men det var väl lite sent tycker jag. Där satt hon en timma och tryckte innan hon kom fram igen. Det är klart att sitter man och spanar på små möss och det kommer fram något som ser ut som en jätteråtta blir man rädd.

Inga kommentarer: