torsdag 22 juli 2010

Ny kamera!
















Jag har fått en kamera i födelsedagspresent från barnen och deras respektive. Jag har visserligen inte fyllt år än, men vi passade på att fira våra födelsedagar när dottern med familj var här. Bägge barnen och jag fyller s.k. jämna år i sommar och gubben har också födelsedag på sommaren, så det var lika bra att ta allt på en gång. Jag har testat kameran lite för att lära mej och alla kort var på barnbarnet eller Yatsy. Det blev också bra filmer med den. Första kortet på Yatsy var när barnbarnet och hennes föräldrar åkt hem igen, hon låg alldeles utslagen och sov i fönstret. Det var nog lite jobbigt för henne även om hon fick vara ute mycket under tiden dom var här. Jag var hos dom tre nätter innan och åkte med dom tillbaka hit så nu har jag fått träffa barnbarnet riktigt mycket. På dom två månaderna jag inte sett henne, har hon ändrat sej från att vara en baby till en lite tjej. Hon fyllde ett år i slutet av juni.
Nu är det bara ett "tamt" vildsvin med en griskulting kvar. Resten är skjutna eftersom dom har varit helt orädda och rumsterat om i trädgårdar eller stått på vägen och inte flyttat på sej. Det räcker trots det med ett för hon har bökat om här på gräsmattan och låter sej inte skrämmas. Grannen som kommer hem från semestern idag behöver inte ta upp någon potatis, för det är redan gjort.
På stickfronten är det helt dött, jag har INGET på gång. Jag funderar fortfarande på hurdan långkofta jag ska göra, under tiden passar jag på att läsa lite av alla mina olästa böcker. Jag var inne på bokhandeln idag och kollade deras bokklubb "låna&läs", men tyckte inte att den lockade mej i år och en del av dom böckerna har jag redan läst. Vårat Sjukhusbibliotek i Borås köper in så mycket bra böcker och det är bara att ställa sej på kö för att låna dom, sedan kommer dom med Internposten.

1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Jättefina kort med nya kameran! Ja du stickandet ligger nere här också på grund av värmen, men jag tänker hela tiden på vad jag ska fortsätta med. Jag har inte bloggat så mycket, ldå jag opererat ögat för starr. Det andra ska opereras i sept.
Trevlig helg!