måndag 5 juli 2010

Första dagen på semestern

Idag börjar min semester och jag känner mej precis så utslagen som Yatsy här på bilden. Jag blev väckt flera gånger på jouren mina tre sista nätter och det tog tydligen helt musten ur mej. Jag jobbade tre nättter midsommarhelgen också men fick sova under jouren så det gick bra. Men det ligger nog en del i det som sjuksköterskan på Primärvårdsmottagningen som också jobbade tre nätter i midsommar sa "Vi är för gamla för så många nätter".
Jag har i alla fall inte en massa "måsten" denna semester som jag annars brukar ha. Vad jag ska försöka att INTE göra är att spela dataspel, har en förmåga att fastna där när jag är trött. Det får bara bli en stund på kvällen. Att Yatsy är så trött beror på att hon varit ute ett par timmar mitt på dagen och sedan kommer hon frivilligt in igen. Hon måste ju in för att gå på "toaletten", äta och dricka vatten.
Idag är det inte så varmt i alla fall, jag tycker inte om när temperaturen blir för hög, helst inte över 25 grader. Ska jag välja mellan 30 grader eller regn, tar jag regnet för då orkar man göra något inne.

Inga kommentarer: