lördag 25 december 2010

Den bästa julklappen!



Men jag börjar med bilderna. Den första visar stjärnan jag skulle haft med i förra inlägget men batterierna i kameran var slut. Dom andra två visar när Yatsy först upptäcker att jag i år har lock på nötfatet, men sedan ser hon en intressant  blomma att tugga på i stället. Förra året skvätte hon ut nötter med tassen och jagade dom sedan över golvet. Jag hittade hasselnötter på golvet länge efteråt.
Nu till julklappen. Alingsåshem ringde dan före julafton och sa att jag fick en lägenhet om jag ville ha den. Jag hade varit och tittat på en dagen innan och svaret skulle vara inne nästa dag senast kl 11.59. Klockan 12.15 ringde dom för att som hon sa, så slipper jag vänta hela helgen innan jag får veta. Det är en exakt lika dan som den andra förutom att balkongen på denna har utgång från vardagsrummet i stället för köket. Det var det enda negativa, jag hade gärna haft den i köket. Läget var lika bra, fast jag tror att denna är mer skyddad för insyn.Den är ledig från 1 mars.
Nu har jag firat färdigt för julen. Vi hade faktiskt julkappsöppning den 23:e på kvällen för det var då vi var samlade alla. Dotter, svärson och barnbarnet har varit här. Vi har besökt barnens farmor och mormor. Nu ska jag bara ta det lugnt, läsa och sticka lite tills jag börjar jobba på Annandag Jul.

2 kommentarer:

Siv sa...

Den röda stjärnan är jättefin. Skulle oxå vilja ha en sån...
Grattis till lägenheten! Härligt med såna julklappar. Men det blir en massa jobb....som trots allt är kul.
Vi är ju 2 som jobbar, så vi firar med varandra. Byter nån julklapp eller skålar in det nya året i Pommac och naturligtvis äter vi nåt gott.
Julklappar blir det på annandagen, när barn och barnbarn kommer.
Ha en fortsatt skön helg.

Siv sa...

Vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt ÅR!