lördag 11 december 2010

Ja, visst är det vackert..


Det går väl inte att komma ifrån att det är vackert med vinterbilder också, även om jag inte tycker om snö.Bilden på raggsockorna är dom sista jag levererat till min svägerska. Hon har sin sista julmarknad idag lördag. Det är ju inte konstigt att det är lätt att sälja raggsockor denna vinter.Nu ska jag börja sticka till mej själv igen, har en långkofta i blågrönt på gång.Jag har jobbat två nätter och har en kvar. Den första var extra. Det är ju så mycket sport på TV nu så det är perfekt att ta det lungt och titta på TV och sticka samtidigt.Skidskytte tycker jag är roligast att se av vintersporten.. Jag lyssnar annars på en talbok av Lee Child, "Dollar". Det finns nog ingen författare som skriver så in i detalj om allt som han. Jag har lyssnat på några tidigare.

3 kommentarer:

Siv sa...

Ljudböcker är perfekt till stickning! Just nu är det Jan Mårtensson's Homan deckare i mina öron. Har inte läst de sista, så nu har jag dem i ljudboksformat istället. Kan rekommendera Drops mönstret till ditt regiagarn. Har den första socken nästan färdig. Och hälen som såg ut som en påse har ordnat till sig efterhand som "foten" har tafit form!
Håller tummarna på lägenheten.
Ha en skön helg.

Eva Hudin sa...

Vinterbilder kan vara nog så vackra, tycker jag. Jag stickar gärna till talbok. Lee Child har jag inte hört talas om. Oj, vad flitig du varit på raggsocksfronten.

Skräddardotter sa...

vilka fina sockar!