lördag 18 december 2010

Det blir inget foto denna gång. Jag tänkte ta ett kort på min fina röda stjärna som jag fått av Yatsys förra matte, men då var batteriet slut i kameran. Jag är långledig denna helg så jag har passat på och städa lite ordentligare än vanligt. Samtidigt har jag lyssnat på julmusik från Spotify på hög volym. Flyttar vi till lägenhet är det nog inte så lämpligt att spela så högt. När det gäller pampig julmusik tycker jag att inget slår Jussi Björling när han sjunger "O Helga Natt". I år är det just klassisk julmusik som gäller, men det variera år för år.
En annan sak som inte heller går att göra när man bor i lägenhet är att gå ut med hunden klädd i pyamas och morgonrock.
Angående lägenhet så är det inte klart med någon än, men jag ska titta på en lika dan som den förra på onsdag. Vi kommer nog inte att få besked förrän efter jul. Den första jag tittade på står jag som nummer två, men uthyrningen är inte klar än. Dom är väldigt sega och kan ju vara det när det är ont om lägenheter.
En hel del stickat blir det också. Jag håller ju på med en blågrön långkofta. Den är lite tråkig att göra men ska göra klart den innan jag börjar på något nytt. Jag har en del roligt sockgarn och ska även sticka en kofta till barnbarnet.

1 kommentar:

Anette sa...

Du kan visst gå ut i morgonrock även om du bor i lägenhet. Det kan vi iaf göra här där jag bor.