onsdag 9 februari 2011

Tre veckor kvar...

Ja idag är det tre veckor kvar tills jag får lägenhetsnyckeln. Jag försöker göra något varje ledig dag som förberedelse inför flytten. I morgon ska jag köra skräp till Sopstationen och på torsdag ska vi köra en bokhylla till stugan. Därefter kan jag köra dit en del av böckerna. Trots att jag rensat bra är det väldigt många kvar. Jag har bl.a. en hel bokhylla med pocketböcker, med bokhyllor menar jag IKEAs höga Billyhyllor. Jag tänker att jag ska läsa om alla när jag blir pensionär, men nu ska man tydligen jobba tills man blir 69. Jag börjar tvivla på att man kommer till pension någon gång för dom flyttar ju fram tiden med jämna mellanrum. Nu väntar jag inte på att sluta jobba heller utan trivs bra som jag har det nu.
Kuddarna  har jag virkat färdigt och nu börjat sticka igen. Bilden visar en kofta som jag stickar till barnbarnet. Den är i storlek 2 år och är tänkt som en tunnare vår- och sommarkofta. Garnet är Drops Fabel och mönstret är med raglanärm så den blir lätt att ta på.
Av någon anledning har jag tydligen kommit i onåd hos Yatsy. Hon har undvikit mej hela tiden sedan jag kom från jobbet idag. Jag funderade nu ikväll var hon tagit vägen, men när jag skramlade med matpaketet kom hon sättandes från gubbens rum.
På tal om böcker så har jag beställt en ny virkbok som såg rolig ut och snart börjar Bokrean.

1 kommentar:

Siv sa...

Hej.
Nu är vi på plats i lägenheten! Jobbigt har det varit, men nu blir det ju bara bättre.
Söt kofta du gör! Jag undviker raglanärmar, för de blir ju aldrig färdiga!
Och kuddarna....bara så snygga.
Ha de gott och rensa ordentligt, för det får inte plats så mycket som man tror, när man kommer till lägenheten!