lördag 26 februari 2011

Totalkaos, allergichock och tokstickning!!



Ja, nu är det kaos både runt mej och inom mej. Jag har idag  insett att allt det jag tänkt ha i köksskåpen inte kommer att få plats. Här har jag "fin"-porslinet i ett skåp i rummet och i köket har jag ett stort skafferiskåp som båda rymmer mycket. Det blir väl till att sortera  ytterligare och kanske kan jag klämma in lite till ute i stugan. När det blir så här rörigt är det väldigt skönt att komma till jobbet, för där kan jag koppla bort allt utanför.
Allergichock är väl att ta i, men jag har dammallergi, och när jag nu håller på och röjer virvlar det upp. Min städning på sista tiden har inte varit så noga och nu straffar det sej. Ögonen svider och rinner, huvudet värker , allergispray till näsan använder jag jämt  annars hade nog den runnit också. Det hjälper lite med tabletter i alla fall och det är ju övergående.
Ett annat sätt att komma bort från flytt-tankar är att sticka och det är något som jag gjort i veckan. Jag har stickat tre par raggsockar och ett bakstycke på min tröja.Garnet till min tröja är ett akrylgarn och är lite stumt att sticka med men ser bra ut annars.

Idag har jag varit ute på en långpromenad.Det har jag inte fått gjort på hela vintern. Här har varit så isigt på alla vägar och i skogen för mycket snö, men nu äntligen har det börjat ge med sej.

Inga kommentarer: