tisdag 1 februari 2011

På plats!

Då har kuddarna kommit dit dom ska. Färgerna stämmer inte riktigt, dom är lite mörkare. Jag har ju virkat både på fram- och baksida. Om jag får säja det själv blev det riktigt snyggt och färgerna passade bra till den gråa soffan. Det var ju beställt tre kuddar så nu ska jag virka klart den sista. Samtidigt har jag också stickat några pulsvärmare av restgarner till min granne.Foto kommer.
Jag har varit och hälsat på mitt barnbarn i helgen, åkte i lördags och kom hem igår måndag. Jag vågade mej på tåg och resan dit gick utan problem. När jag skulle åka hem var första tåget från Linköping inställt. Efter diverse byten kom jag dock hem nästan i tid. Jag skulle inte vilja jobba som konduktör på tågen, dom har det inte lätt. När jag öppnade dörren hemma stod det en glad hund och katt och mötte mej. Idag tisdag är det exakt fyra veckor tills vi får våran lägenhet. Jag börjar känna mej lite stressad, mest över allt som vi inte kan ta med oss men som ju ändå måste bort på något sätt. Det är bl. a.två stora skåp, en garderob med lådor, en soffa och en gammal frysbox. Samtidigt skulle jag vilja göra mej av med mera och köpa lite nytt i stället.

Inga kommentarer: