måndag 7 mars 2011

En bit på väg..

Nu börjar det synas här att jag flyttat en del till lägenheten. Det är helt sanslöst vad mycket grejor man har trots att jag röjt så mycket innan. Dörren till mitt källarförråd var trasigt, hade varit uppbrutet och gick inte att låsa. Jag ringde till fastighetsskötaren och han fixade det samma dag! När jag senare hade varit och ställt in grejor där, hittade jag inte nyckeln till hänglåset. Jag gick ned i källaren och kollade och jo nycklarna ligger inne i det låsta förrådet. Det var båda nycklarna också för jag hade inte tagit isär dom ännu.Tänkte att nu måste vi ju bryta upp det och så var det precis lagat. Jag ringde till gubben, men han sa att vi tar ett metspö med krok, så ordnar det sej. Senare kom vi på att ta en stark magnet fastsatt på en lång pinne och det var inga problem att få tag i dom.
Jag har även fått upp gardiner i alla fönster, även om vardagsrummets är lite provisorisk. Tänkte ta ett kort på köksgardinerna, för dom sydde jag igår kväll, men hittade inte kameran, fast jag visste att jag tagit med den.När jag kom hem låg den längst ned i kassen, men det var så dags.
Lite stickning på kvällarna hinner jag med för jag orkar inte hålla på hur mycket som helst längre. Det känns bra att jag har semester hela nästa vecka. för då ska vi flytta alla möbler, dvs flyttfirman får bära, vi tittar på.Innan dess måste jag bestämma var möblera ska stå , för jag har möblerat om hur många gånger som helst i tankarna.

1 kommentar:

Siv sa...

Dantes Inferno! Det är vad det är innan man kommit på plats. Det där med kameran känner jag också igen. Tur man kunde fokusera på jobbet, för hemma flyttade jag bara runt sakerna de sista dagarna och fick inget vettigt ur händerna!
Låter bra med flyttfirma!
Ha de gott!