tisdag 22 mars 2011

Yatsy har flyttat!

Nu har även Yatsy kommit till lägenheten. Hennes flyttlass gick idag. Det var en del det också, katt-toaletten, kuddar, klösbrädor och matskålar.De första två timmarna satt hon under min säng men sedan tog väl nyfikenheten över och hon kom fram.På bilden äter hon och det ser jag som ett gott tecken. Något senare undrade jag var hon var, sökte igenom lägenheten flera gånger och tittade i en del skåp. Det är ju märkligt att det går och komma bort i en trerumslägenhet. När jag sedan satt vid köksbordet hörde jag att det jamade, det var i städskåpet hon satt.
Annars gick våran möbelflytt snabbt och bra. På kvällen samma dag kom dottern med man och barn. Det var bestämt sedan långt tillbaka. Det var nog väldigt bra, för annars hade jag bara stressat omkring och försökt göra allt färdigt på en gång.Dom fixade maten själva och jag fick hjälp med att ställa in TV och installera trådlöst nätverk på datorn och sist men inte minst fick jag träffa barnbarnet.Jag hade därför beställt Internet till 17 mars och varit och pratat med Telia 3 gånger så att det verkligen skulle fungera, men inte då. Svärsonen ringde Telia och fick besked att det var beställt till 22 mars och att det gick inte att ändra på. Förstår inte var dom fått det datumet i från. Vad som sedan hände vet jag inte men nästa dag fungerade det plötsligt.
Nu har jag jobbat två nätter, det kändes väldigt bra att komma till jobbet och koppla bort flytten ett tag. Det var därför vi inte tog hit Yatsy förrän idag. Gubben är fortfarande kvar i huset, det är mycket kvar att göra där än.

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad härligt att flytten är gjord nu då, för både din och yatzys del! Hoppas ni kommer trivas! :)

kram till er båda