lördag 12 mars 2011

Lördag 13 mars.

Det blev väldigt rörigt när jag försökte få med alla bilder, dom vill inte hamna där jag vill, så nu får det vara så här.
Den första med är den tröjan som jag gjort klart i veckan. Modellen är bättre i verklighet, bilden blev inte bra. Nu har jag börjat på en basker i "Extra Merino", ett grått ullgarn och mönster från Drops. Det var ett impulsköp, fick se den uppstickat i fönstret hos våran garnaffär och kunde inte låta bli att gå in och köpa garnet.
Den vackra sjalen med tillhörande ask fick jag av min granne. Hon har varit och jobbat i Kambodja en månad. Jag har sett till hennes hus, vattnat och tagit hand om posten. Yatsy gillade asken mest.
Boken beställde jag från Bokus för 129 kronor. Jag tycker den verkar bra och har många tydliga bilder. Jämnfört med vad sticktidningar kostar så tycker jag den var riktigt prisvärd.
Med flytten går det också framåt och nu börjar min semestervecka dessutom. Jag hoppas att jag hinner baka lite i lägenheten i veckan, måste få pröva den fina ugnen.



1 kommentar:

Siv sa...

Blev lite full i skratt, när jag såg bakgrunden till din tröja! Vi har exakt samma golvmatta i arbetsrummet. Liknande var i köket och hallen, men annan färg. I köket har vi fått ny matta, men i hallen är den gamla kvar.
Hoppas ni kommer att trivas i er lägenhet. Vi stortrivs!
Lycka till med baket i nya ugnen.