söndag 27 mars 2011

 Det verkar som Yatsy har tagit flytten bra. Hon har lärt sej vilka fönster som är bra att ligga och titta ut i. Jag har satt upp nät på balkongen som går en bit ovanför räcket, så hon kan vara där ute också. Jag vet inte om hon skulle hoppat över utan det, men jag vill inte chansa.Det var dottern som visade mej några andra balkonger där dom gjort så här, själv hade jag nog inte kommit på det, men det blev riktigt bra. Nu kan vi sitta där båda två och njuta när värmen kommer, fast just nu snöar det! Lite nya leksaker har jag också investerat i, två nya möss och en lång orm.Jag hittade äntligen sådana där rasslande möss i skinn som hon tyckte var så roliga att leka med. Den
gamla bet King sönder. Det var nog som straff för alla överfall, för han biter inte i något annars.
Den andra bilden visar kuddfodral som jag börjat virka på till min soffkudde. Jag såg den uppvirkat i våran garnaffär. Jag virkar nog med finare virknål för min blir mycket tätare och snyggare, tycker jag.Garnet är Fame från Marks&Kattens. Jag gör båda sidorna på en gång.
Nu börjar jag också hämta mej efter flytten, trodde inte att det skulle vara så jobbigt, även ryggen känns mycket bättre. Färdigt är det ju inte än, jag väntar på lite nya möbler som kommer vecka 14. En del städning av huset är kvar också, men jag tror att det tyngsta är gjort

1 kommentar:

Siv sa...

Visst är det skönt när man märker att alla, två och fyrbenta, har klarat flytten. Snart kan vi sitta på våra balkonger och njuta av vårsolen med en stickning eller virkning. Du kan väl visa hur du nätat in din balkong?
Snygga kuddfodral du gör!