torsdag 3 mars 2011

Flytten påbörjad!

Ja, då har 1 mars passerat och jag har påbörjat flytten. Tidigare har jag känt mej stressad och vaknat för tidigt och funderat på än det ena och än det andra , men nu känner jag mej helt lugn. Vi har ju kvar huset i två månader till så det är ju ingen brådska heller, även om man vill få det gjort. Idag har jag kört ditt alla böcker och mitt garnförråd.Igår körde jag en del kökssaker. För att nå till översta hyllorna måste jag stå på en stol och jag hade sett redan i tisdags att där stod tre !½-liters plastflaskor högst upp.Tyckte det var konstigt att glömma kvar dom så. När jag stod på en stol igår såg jag att dom var fulla med pengar i olika valörer plus att det låg två små plånböcker där. Idag ringde jag till Alingsåshem för att komma i kontakt med förra hyresgästen. Dom ville inte lämna ut deras telefonnummer men  skulle kontakta dom och be dom ringa mej. Fick ett telefonsamtal någon timma senare. Jag undrade om hon visste något dom glömt men, nej det gjorde hon inte. Hon fick en ledtråd av mej, "högst upp i köksskåpet", då kom hon på det och blev alldeles chockad. Det var ju deras semesterpengar och barnens pengar. Nu är dom i alla fall hämtade.
Det känns väldigt bra att komma till lägenheten och stan fast våren börjar att anas, men vi har ju våran stuga att åka ut till så det beror väl på det.
Jag tror Yatsy också har fått vårkänslor för idag har hon inte bara gjort skenattacker på King utan flugit på honom. Dessutom har hon satt iväg i full fart och sedan åkt kana på en liten matta på mitt rum. Dessemellan får hon också riktiga tokryck och far omkring i full fart.Just nu ligger hon dock helt utslagen på min säng.

1 kommentar:

Siv sa...

Det är inte fel att ha tid på sig när man ska flytta från hus till lägenhet! Köket ser ungefär ut som vårt. Bygger allmännyttan efter samma ritning måntro? Vi bestämde ett flyttdatum och hade sen tre veckor på oss att städa ur huset när det var tomt. Det var perfekt.
Vår känslor har inte Alliz! Hon är väldigt dämpad sen vi flyttade. Hon saknar nog sin kattkompis, som flyttade till dottern på landet! Vi får se om hon kommer sig, annars får det KANSKE bli en siames till!
Ha en skön helg och akta ryggen i flytten!