onsdag 16 mars 2011

Kvällen före..

Nu är det kvällen före möbelflytten. Flyttgubbarna kommer i morgon vid 11-tiden. Sedan kan mina böcker få komma upp i bokhyllorna igen, några syns på bilden, men inte alla. Vi har haft besök av hyresvärden idag. Eftersom det har varit så dåligt med städningen här ett tag kände vi att vi bara måste städa ordentligt innan. Det kommer säkert att underlätta vi slutgiltiga städningen, så helt ogjort är det inte.Samtidigt har det varit några riktigt fina vårdagar nu så jag har kunnat vädra ordentlig också. Nu sitter jag vid datorn och har tråkigt, ingen stickning och ingen bok att läsa, för tidigt att lägga sej för då somnar jag inte ändå. Det enda som nu oroar mej är om jag har internet klart i lägenheten Det tar över en vecka att flytta , förstår inte varför, men jag har anmält i så god tid att även Telia bör klara det, men säker kan man ju inte vara. När vi flyttade från lägenhet i stan och hit ut, lämnade vi in lägenhetsnycklarna och tänkte att nu var det klart. Nästa dag kom vi på att vi inte tömt förrådet i källaren, så det var bara att gå och få låna nyckel och börja köra grejor igen. Denna gång har vi ju dubbelt boende så länge så vi ska nog inte glömma något.Flyttar jag någon mer gång ska jag ha "fullservice"vid flytten, dvs att dom även packar grejerna och även beställa flyttstädning. Jag trodde inte att det skulle vara så jobbig. Jag har varit helt slut på kvällarna och ryggen har värkt så jag har fått gå upp och ta värktabletter på natten. Däremot har dammallergin försvunnit sedan jag städat ordentligt, då fick jag gå upp för att huvudet sprängvärkte.

1 kommentar:

Siv sa...

Vet precis hur du har det! Nu sen vi fick överlämnat huset 1 mars, har jag kunnat koppla av. Men visst finns det fortfarande saker som inte riktigt har hittat sin plats ännu. Vi skippade Telia och har bara mobilt bredband och telefoni. Perfekt, och mycket billigare. Extra TV-kanaler betalas i hyra med 50kr. Inte för att vi är några TV-tittare precis, men utan TV vill vi inte vara. Sen finns ju TV på datorn också.

Hoppas att allt går på stora flyttdagen, och att ni snabbt kommer på plats.