torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!!!!!!

Här borde jag ju också haft en fin påskbild, men det har inte blivit av att ta någon. Jag har påskliljor utanför mitt köksfönster i lägenheten och påskliljor, vitsippor och blåsippor ute vid stugan. Läste i Göteborgsposten att  skärtorsdag var den största försäljningdagen för dagligvaror, men jag har inte bidragit i år. Det enda påskutgift jag har haft i år är ett påskägg till barnbarnet och en burk ansjovis till en Janssons Frestelse. Den här tiden på året tycker jag är lite jobbig. Jag vet inte om det är för att vi ändrar till sommartid eller för att det ljusnar så tidigt, för jag har svårt att sova på morgonen. Nu vet jag sedan andra år att det kommer att vända och bli bättre, så det är bara att härda ut. Det är i alla fall skönt att värmen och våren kommit. Jag har kunnat sitta på min balkong och äta frukost. Vi sitter på var sin stol Yatsy och jag. Sitter jag inne vid köksbordet brukar hon också sitta på stolen mitt emot mej. Gubben och jag äter aldrig frukost samtidigt för han är till skillnad fråm mej morgonpigg.

Inga kommentarer: