fredag 29 april 2011

   Första bilden är på en av alla Porlinsblommor (Hoya) som nu slagit ut. Man förstår varför dom kallas porslinsblomma för dom ser nästan konstgjorda ut. Nackdelen med dom är väl att dom inte luktar så gott.
   Den andra bilden är på mitt nyinköpta garn, Extra Merino - ull. Det ska bli en tröja till barnbarnet, men som vanligt stämmer inte färgen helt.
Idag har jag varit ledig och hoppades få sovmorgon efter två jobbnätter. Det tyckte inte Yatsy, för hon kom upp i sängen hoppade på mej. Det brukar hon aldrig göra annars, men det beror nog på att hon varit på landet en hel vecka tillsammans med gubben.

Han är till skillnad från mej väldigt morgonpigg.
   Idag har jag varit ute i stugan. Vi har fått hem två traktorlass med grus. Innan vi gör något med det ska vi få vägen skrapad. Jag har tagit bort alla rabatter runt huset. Det var nedgrävda plattor framför alla, och dom har jag plockat bort. Det känns lite konstigt med tanke på allt arbete som gjorts för att göra i ordning dom, men jag vill inte hålla på och rensa ogräs. Alla växter som jag flyttat med har jag grävt ned framför ett stenhage som ligger i kanten av tomten.Där får dom växa lite som dom vill.
   Jag har också börjat skrapat färg från ett av uthusen. Det ska målas med Falu rödfärg, samma som huset. Det känns skönt nu att vi hann måla hela utsidan på boningshuset i höstas och dom flesta fönster. Dessutom har jag ju målat köket också, fast jag först tänkte vänta till i vår. Även om jag jobbar mycket mer på sommaren ska jag nog hinna och sitta på min nyinköpta rottingstol i min lilla glasveranda och sticka. Semester har jag inte förrän Augusti, men har en vecka nu i Maj också.

1 kommentar:

Siv sa...

Mina porslinsblommor blommar också för fullt! Jag tycker de är magnifika!
Och vad mycket du hunnit med!! Augusti är en bra tid att ha semester. Jag börjar redan vecka 25!! I tidigaste laget, men vi tar en vecka i september som kompensation. Kan ju vara fint väder då också. Vi jobbar också extrapass under sommaren, för att få ihop semestrarna!
Ha det gott och njut av katten! Jag saknar en stollig katt, men det blir en siames framöver..

Ha de' gott!!