onsdag 6 april 2011

Monterar upp och monterar ned!

I veckan monterade jag ju mina nya möbler och i helgen har jag monterat ned möbler som inte får plats här. Det känns ju lite knasigt, men vad gör man. Jag monterade bl.a. ned en TV-bänk och så har jag köpt en ny, men dagens TV-apparater ser ju inte ut som dom gamla i formatet.Jag har varit långledig i helgen och städat i huset vi lämnar. Kom längst ned i grejorna på vindsrummet och hittade mer saker som jag helt glömt av, bl.a. mina gamla ej fungerade symaskin. I måndags blev det en ny vända till sopåtervinningsstationen.
Jag har haft med Yatsy ut när jag städat. King blev så glad när hon kom, även om Yatsy inte kände samma sak just då. Senare när hon ville gossa med honom var inte han på humör, även om han inget gjorde, utan bara morrade lite lågt.Gubben bor fortfarande kvar ute i huset, han har en hel verkstad att ta vara på, så vi är särbo denna månad.
Yatsy tycker inte om att vara i transportburen men jag hoppas att hon ska tycka att det ska hända något roligt när hon är där. När jag skulle åka hem igår spjärnade hon emot genom att spärra ut alla fyra ben och skulle inte in. Den som var mest enveten vann och det var jag. På bilden sitter hon på balkongen och kikar på kajor som går ute på gräsmattan.
Jag har nu jobbat en natt och ska snart iväg igen. Känner mej alldeles bedövad i kroppen efter all städning så jag orkar inte göra något vettigt inte ens att handarbeta. Jag längtar efter sol och värme för då kunde vi ju ha suttit på balkongen och haft det skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hoppas att ni kommer trivas i lägenheten. Får komma och hälsa på där någon gång.
Om du nu rensar bland möbler du inte har plats till, så kanske du har ngn rolig hylla du inte har plats till? Kram Inger