måndag 25 april 2011

Tågkaos igen!

Är det bara jag som alltid råkar ut för tågproblem eller strular det verkligen så mycket. Jag tycker att det alltid är något när jag åker till Linköping. Jag har precis suttit och skrivit ett långt klagomål till Västtrafik. Jag åkte till Linköping på Långfredagen, jag hade jobbat natten. Dit gick det ju bra men hem blev det kaos. Jag skulle byta tåg i Nässjö, till ett Västtrafiktåg, som skulle gå till Göteborg med avgång kl 16.17. Minuterna innan säjer dom i högtalarna att tåget är försenat och dom inte vet när det kommer. Kort därefter säjer dom att det är inställt och vi ska gå till bussterminalen dit ersättningsbuss ska komma. Konduktören sa att det fanns ingen förare till tåget och senare framkom det att det inte funnits någon uppsatt på den alls. Detta upptäcker dom när tåget ska gå!! Det var inte lätt att få tag på ersättningsbussar, vilket ju inte är så konstigt, påskdagen som det var. Det tog nog över en timma innan vi fick besked att det skulle komma bussar och sedan ytterligare en halvtimma innan dom kom. Ingen av bussarna ville köra via Alingsås så jag hamnade i Göteborg och fick ta pendeln där och var hemma 21.25, bara tre timmar försenad.
Jag hade annars en fin tid där och fick träffa barnbarnet. Har man dessutom fått höra "mormor, jag gillar dej" så överskuggar det ju allt tågstrul.
Idag har jag varit ute i stugan och plockat med än det ena och än det andra. Det kommer att ta lång tid innan vi får ordning där. Vi får försöka att ta en sak i taget. Det första nu är att skrapa vägen fram och lägga på mer grus både på vägen och där vi ställer bilarna.
Trots att jag varit ledig hela Påsken har jag inte stickat en maska. Däremot har jag fått beställning på en tröja till barnbarnet, så imorgon ska jag titta på garn.

Inga kommentarer: