onsdag 6 maj 2009

Att gå som en Masai

Först. Masaier är ett Östafrikanskt folk som är känt för sin raka kroppshållning. Dom går milvis barfota med tunga bördor. Nu finns det ju skor, MBT-skor som ska få en att gå på rätt sätt och på så sätt skona rygg, höfter, knän och vrister. Jag har länge tänkt att det vore bra för mej men dom är ju så DYRA och skulle man sedan inte kunna använda dom är det ju inte så roligt. Jag var med sonen på stan i eftermiddag för han skulle köpa skor, men det blev jag som köpte i stället. Det fanns några till extrapris nu, fast dyrt är det ju ändå. Man fick med både ett häfte och en DVD så man gör rätt från början. Man får bara gå korta stunder i början. Jag känner nu att jag har muskler jag inte visste fanns och det är lite det som är meningen.

Inga kommentarer: