torsdag 28 maj 2009

Plantor i massor


Bilden visar några av mina tomatplantor och dom andra har jag köpt idag, bl.a. gurka, kapkrusbär lobelia och några röda. Jag ska plantera ut efter helgen. Vi ska åka till dottern och svärsonen i helgen och vågar inte chansa på att det inte blir frost.Är jag hemma kan jag ju skydda dom mot kylan.
Igår kväll var jag i Göteborg och lämnade hem Yatsy. Varje gång jag lämnat hem henne saknar jag våran hund Bellman som dog för drygt ett år sedan. Det är han som är på bilden i "min profil".
Jag tycker inte om att köra bil i Göteborg, dit går ganska bra, dvs jag körde lite fel det sista och fick göra ett extra varv på Hisingen. Det är som när man går vilse i skogen man gå/åker runt och kommer tillbaka till samma plats. Hem är lätt för man ska ut på E6 och då är det bra skyltat och när man kommer till IKEA-avfarten kan jag vägen sen tidigare.
Jag ska jobba i natt och sedan två nästa vecka och sedan har jag SEMESTER i tre veckor. Jag ska förhoppningsvis åka till Köpenhamn två nätter, annars ska jag bara vara hemma och ha det gött.

Inga kommentarer: