tisdag 12 maj 2009

garnaffärer x 2

Idag skulle jag på ett hygienombudsmöte i Borås. Vi får ta leasingbil men jag föredrog buss, då kan jag i alla fall vila under tiden. Kom dit en timma för tidigt. Jag hade kollat in på nätet att det fanns en garnaffär i centum som jag aldrig besökt. Den var mycket större än jag trott och massor med garner lite här och var. Det var riktigt roligt att gå och titta och jag klarade mej från att köpa.Tog sedan en snabb prommenad upp till lasarettet, det är en enda lång backe från stan och dit. Går du då så fort du kan får man nästan kramp i benen när man är framme, men det gör säkert nytta.
Under pausen på mötet var det några firmor som visade kem-tekiska varor som nu var upphandlade. Fick med mej en massa prover på handsprit, handcreme och liknande. det blev en tung väska hem men då är det ju nedförsbacke till bussen. Det finns ju lokalbussar men oftast går det snabbare att gå.
Efter mötet var det också lite tid över och besökte då Atelje Margaretha som också har en massa garner. Den affären är raka motsattsen till den andra, allt väldigt prydligt upplagt i hyllor, men jag tycker samtidigt att det ser lite tråkigt ut.
Hemma igen var det bara att fortsätta till jobbet, ska göra två nätter nu. Sedan är det till att fortsätta med flyttstädningen av sonens lägenhet. Jag började igår och den kändes ganska lättstädat, fick gjort riktigt mycket.

Inga kommentarer: